De eerste week - Reisverslag uit Potts Point, Australië van Pier Harderwijk - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Potts Point, Australië van Pier Harderwijk - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Pier

16 Februari 2014 | Australië, Potts Point

Hier is die dan! Het eerste verhaaltje vanuit Australië. Laten we beginnen bij het begin. Vorige week vrijdag ben ik vertrokken uit het altijd prachtige Nederland. Tasje (18 kilo uhum) mee en uitgezwaaid door alle lieve mensen vertrok ik naar Taipei. Daar aangekomen had ik de vetste hotelkamer (gratis!!!!!) waar ik de komende vijf maanden in ga slapen. Na elf uur met een knopje gespeeld te hebben waardoor het doucheraam ondoorzichtig/doorzichtig werd stapte ik in het vliegtuig naar sydney. In het vliegtuig kwam in naast Pippa uit Amsterdam te zitten, waarmee ik supergezellige gesprekken heb gehad terwijl de 300 Chinezen allemaal lekker lagen te tukken. We besloten de eerste paar dagen met elkaar op te trekken. Het hostel wat ik geboekt had voor een week bleek zo ongezellig en smerig te zijn dat we na een nacht vertrokken zijn. In het hostel waar we maandag heengingen zit ik nog steeds. Intussen heb ik een baantje als afwasser/keukenhulp in een high end restaurant (mijn avondeten bestaat uit coquilles en gerookte zalm met zalmkaviaar) waarmee ik lekker verdien. Sydney is echt belachelijk duur maar gelukkig heeft de Aldi ook hier filialen. Het regent hier ook lekker stevig en alles is klam en benauwd. Ik blijf voor de komende weken denk ik nog even werken in Sydney en daarna ga ik lekker roadtrippen. Ik zal hoop dat jullie nu een beetje up to date zijn! Ik zal mijn schrijfskills nog wat proberen te verbeteren.
Cheerio Pier

  • 18 Februari 2014 - 20:51

    Anja:

    Wat goed dat je meteen een baantje hebt. Wat een mooie ervaring doe jij op. Prachtig daar. Ik volg je
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Potts Point

Alleen op de Wereld

Vorig jaar ben ik van vlag en wimpel (uhum) geslaagd voor mijn middelbare school en dus is het dit jaar an toch echt tijd geworden om op reis te gaan. Het afgelopen halfjaar heb ik gewerkt om nog geld bij elkaar te sprokkelen om alle dingen te kunnen doen die ik wil doen. De komende vijf maanden ben ik dus weg, all by myself.
Omdat julllie natuurlijk super nieuwsgierig zijn naar mijn route zal ik die even kort samenvatten (ook omdat nog niet alles vaststaat).

Op vrijdag 07-02 vertrek ik op 13:30 van Schiphol naar Sydney waar ik op zondag 09-02 aan zal komen. In Sydney heb ik voor de eerste week een hostel geboekt (Billabong Gardens). In Sydney ga werk proberen te zoeken, omdat Australië toch een beetje pricey is. Verder wil ik supergraag naar Melbourne en Byron Bay. In Australië denk ik dat ik vrij veel aan het werk ben (in de horeca of als bananenbuiger in de outback). Verder lijkt het mij supertof om te duiken bij het Great Barrier Reef, te hiken in de afgebrande Blue Mountains en mee te liften met andere backpackers in een halfvergane Suzuki Alto.

Op 19-04 vertrek ik vanaf Sydney naar Taipei. In Taiwan blijf ik twee weken. Taiwan is niet de populairste bestemming onder backpackers, ik heb gelukkig niet echt een reden kunnen vinden waarom. De mensen zijn aardig, het is er politiek rustig, de stranden zijn rustig en mooi, je kunt er supertof hiken en het belangrijkste..... het is niet duur!

Op 04-05 vlieg ik vanaf Taipei naar Bangkok. Vanaf hier zijn de plannen nog een beetje wazig. Ik kan namelijk alleen in Bangkok een visum krijgen voor Myanmar (Birma) wat ten noorden van Thailand ligt. Verder wil ik heel graag naar Zuid-Thailand voor de beroemde eilanden Ko Tao, Ko Phangan, Ko Samui en Ko Phi Phi.
Na Thailand en Myanmar reis ik verder door Cambodja Vietnam en Laos om op 17-07 weer terug te vliegen naar Huis.

Al mijn vliegdata kan ik gratis wijzigen dus alles kan nog veranderen.

Recente Reisverslagen:

09 Maart 2014

Weinig nieuws

16 Februari 2014

De eerste week

28 Januari 2014

Voorbereidingen en bij voorbaat excuses
Pier

Hi there! Leuk dat je de moeite hebt genomen om te kijken wat ik aan het doen ben of gedaan heb. Ik hoop dat jullie jezelf een beetje kunnen vermaken met de superextreemvermakelijke verhalen en anekdotes die ik hier dump.

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 3212

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 17 Juli 2014

Alleen op de Wereld

Landen bezocht: